Friday, November 14, 2008

Kenangan lama teringat kembali (IIM moment to remember)

Sejak belajar di KL banyak pengalaman indah yang tidak dapat dilupakan. Dari usia belasan hingga kini sudah berusia 22 tahun, banyak peristiwa masih segar dalam ingatan. Dari IIM ke MIIT, banyak kenangan yang masih segar ibarat baru semalam di Pertama.

Teringat Pak Usop yang taat menjaga lifnya tanpa jemu membuatkan pengalaman berebut lif dengan Pak Usop tidak boleh dilupakan. Tanpa tekanan tanpa perlu ingat "Timetable",tengok sahaja di RG sudah dah tahu mana hendak dituju selanjutnya. Kekurangan dari segi alatan belajar namun tunjuk ajar pensyarah masih mudah difahami. Kalau "Break" selalu "menghusha" talipon bimbit dan bermain permainan kereta di SOGO.

Sebelum mula kelas pagi-pagi satu kelas turun "mengeteh" di kedai mamak dekat depan Odeon sambil melihat "Jam" pagi-pagi di KL. Tidak terasa tekanan langsung bila di sana seperti hilang masalah belajar buat seketika . Tapi semua ini hanya tinggal kenangan.

Walaupun kecil berbanding kini namun sifat kekeluargaan amat terasa di IIM Komplek Pertama. Hampir semua warga bergaul bersama tidak kira dimana sahaja. Lepak bersama dekan dan pensyarah adalah rutin harian tanpa rasa janggal. Itulah kelebihan dahulu berbanding sekarang. Kini IIM sudah tidak ada lagi dan hanya tinggal sejarah. Kini MIIT mengambil nama baru hasil penggabungan dengan IPROM dan FCET. Maka ramailah warga MIIT dan lokasi sudah berubah. Maka Pertama hanya tinggal sejarah yang akan kekal bersama memori ingatan semua bekas warganya.

Terima Kasih IIM, semoga kenangan ini kekal dalam memori bekas-bekas warga IIM Komplek Pertama Kuala Lumpur.

2 comments:

entah said...

rindu gila zaman pertama dulu..memrable sungguh..btw,,kau sapa ek?

KH KOPI said...

ya ya..bez kat iim..kat prtama..g nyanyi kat sogo..